bedragen x € 1.000 | ||||
Investeringen | Begroting 2024 | Verwachte uitgaven | Prognose | V/N |
---|---|---|---|---|
Busplatform Den Haag Centraal | 475 | 475 | 0 | |
DHNC Fietsenkelder | 1.805 | 1.805 | 0 | |
Herinrichting Gedempte gracht | 2.400 | 1.000 | 1.400 | V |
Meerjarenplan Fiets | 6.225 | 1.927 | 4.298 | V |
Morgenstond Midden | 200 | 200 | 0 | |
Netwerk Randstadrail | 6.113 | 7.318 | -1.205 | N |
Noordwestelijke Hoofdroute | 928 | 25 | 903 | V |
Onderdoorgang Hildebrandplein | 1.000 | 1.000 | 0 | |
Ongelijke verkeersoplossing Lozerlaan-Erasmusweg | 1.157 | 537 | 620 | V |
Parkeergarages | 3.925 | 520 | 3.405 | V |
Parkeren openbare ruimte | 3.931 | 2.406 | 1.525 | V |
Trekvliettrace (Rotterdamsebaan) | 15.622 | 14.616 | 1.006 | V |
Vereenvoudiging verkeersstromen 7-sprong | 4.185 | 343 | 3.842 | V |
Voorbereidingskrediet mobiliteit Coa akk 2018-2022 | 2.350 | 2.350 | 0 | |
Totaal | 50.316 | 34.522 | 15.794 | V |
Meerjarenplan Fiets € 4,298 mln. (V)
Er worden subsidiebeschikkingen verwacht voor diverse projecten. Van de begrote kosten wordt € 1 mln. verrekend met subsidies i.p.v. het beschikbare investeringskrediet. Er zijn een aantal project vertraagd waardoor € 0,3 mln. krediet wordt doorgeschoven naar 2025. Daarnaast is voor enkele fietsprojecten nog geen bestuurlijke besluitvorming en daardoor € 2,9 mln. krediet doorgeschoven naar 2025 e.v.
Parkeergarages € 3,405 mln. (V)
Bij nader onderzoek is gebleken dat de Volautomatische Autoberging Apeldoornselaan in dusdanige staat verkeert dat er geen upgrade van de bestaande installatie meer mogelijk is. In plaats daarvan is een complete vervanging van alle parkeerinstallaties noodzakelijk, samen met de nodige extra werkzaamheden om de VAB weer operationeel te maken. Dit heeft geleid tot vertraging en is de uitvoering naar achter geschoven.
Vereenvoudiging verkeersstromen 7-sprong € 3.842 mln. (V)
Besluitvorming heeft nog niet plaatsgevonden waardoor in 2024 niet alle geplande activiteiten kunnen worden uitgevoerd.